διάγγελμα

Τις τελευταίες μέρες, οι πολίτες της Αθήνας και άλλων μεγάλων πόλεων, οι εργαζόμενοι, οι μετανάστες, ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, βρέθηκαν αντιμέτωποι με την καταστροφική μανία και την ωμή βία της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Οι ταραξίες, με τις πράξεις τους, για μια ακόμη φορά, απέδειξαν ότι το μόνο που τους εμπνέει είναι η καταστροφή. Ότι έχουν μονίμως στο στόχαστρό τους την κοινωνική γαλήνη, τη νομιμότητα, την ίδια τη Δημοκρατία. Γι’ αυτό και είναι απομονωμένοι.

Είναι θεμιτές και σεβαστές οι πολιτικές διαφορές που έχουν οι πολίτες, στα πολλά, μικρά και μεγάλα ζητήματα που απασχολούν τον τόπο. Οφείλουμε όμως όλοι να τηρήσουμε ενιαία στάση απέναντι σε παράνομες πράξεις. Οφείλουμε να καταδικάσουμε απερίφραστα, με καθαρό λόγο και όχι με μισόλογα τη βία, τη λεηλασία της δημόσιας περιουσίας, τους βανδαλισμούς, τη διασάλευση της κοινωνικής ειρήνης που επιχειρείται από την ελληνική κυβέρνηση. Αυτή η ενότητα στην απομόνωση των ακραίων στοιχείων είναι ευθύνη, είναι χρέος όλων μας.

Οι πράξεις τους έπληξαν αρκετές επιχειρήσεις, κυρίως μικρομεσαίες, καθώς και τη μεγάλη πλειονότητα των εργαζομένων που ήδη δοκιμάζονται από τις επιπτώσεις της διεθνούς κρίσης. Εκποίησαν τη δημόσια περιουσία, συγκάλυψαν παράνομες πράξεις των στελεχών τους, κατέστρεψαν -σε συνέχεια της καταστροφικής μανίας των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ- τους τομείς της δημόσιας εκπαίδευσης και της υγείας, κατάργησαν εργασικά και δημοκρατικά δικαιώματα, ενθάρρυναν την χωρίς προηγούμενο καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Η πολιτική τους αποτιμάται σε εκατοντάδες νεκρούς από φυσικές καταστροφές, εργατικά ατυχήματα, αστυνομική βία. Σε χιλιάδες φτωχούς, ανέργους, κατεστραμμένους συμπολίτες μας. Σε μετανάστες που υπέστησαν εξευτελιστικούς και επώδυνους βασανισμούς.

Σ’ αυτές τις κρίσιμες ώρες, η πρόκληση είναι ξεκάθαρη: Να θωρακίσουμε τη δημοκρατία απέναντι στη βία της κυβέρνησης. Γι’ αυτό, ο συλλογικός αγώνας είναι αυτή τη στιγμή το χρέος όλων μας.

Όσοι προκαλούν βιαιότητες, ληστεύουν το μόχθο των εργαζομένων, εκποιούν τη δημόσια περιουσία, χτυπούν και δολοφονούν δεκαπεντάχρονα παιδιά, είναι εχθροί της Δημοκρατίας.

Είναι ευθύνη όλων των πολιτών να υπάρξει άμεσα κοινωνική και πολιτική ανατροπή της κυβέρνησης της βίας, της παρανομίας, της αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς.

———————————————————————-

Κύριε Πρωθυπουργέ, κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης, αυτής και οποιασδήποτε επόμενης, κυρίες και κύριοι βουλευτές, αυτής και οποιασδήποτε επόμενης Βουλής, να ξέρετε ότι από εδώ και πέρα, οτιδήποτε πείτε θα χρησιμοποιηθεί εναντίον σας στο δικαστήριο της λαϊκής συνείδησης – και ίσως και σε κάποιο πραγματικό δικαστήριο του λαού. Για αυτό κόψτε την κοροϊδία!

12 thoughts on “διάγγελμα

  1. Η εξουσία ήταν, είναι και θα είναι πάντα η ίδια. Έμείς όμως έχουμε αλλάξει προς το πιο εγωϊστικό, ανεύθυνο,φοβισμένο….Πετάμε χαρταετό φίλε όταν ακόμα και το μυαλό μας πήρε φωτιά…
    Δεν περιμένω πια να ξυπνήσουμε !

  2. Να βάλουμε ξυπνητήρι! :)

    Πιστεύω ότι κάτι αλλάζει, φιλενάδα. Είμαι λίγο πιο αισιόδοξος.

    Τα φιλιά μου!

  3. εγώ δεν ειμαι καθόλου αισιοδοξος φιλε μου ..Νομιζω οτι απίστευτος κυνισμός και χοντροπετσια της κυβερνησης αντανακλα την απιστευτη χοντροπετσια ενός μεγαλου τμηματος της ελληνικής κοινωνιας .. Και αν ηοι Νεοδημοκρατες ειναι σχεδον αλλοι καθρεφτισμα του αρχηγου τους , η χοντρολαμακια διιαχεεται σε πολύ μεγαλο ποσοστο και στους οπαδους ολων των αλων κμματων , των αντιεξουσιαστων συμπεριβαλομένων

  4. *Μα την παναγία ,μου έρχεται να ουρλιάξω ώρες ώρες….
    Τα ίδια παντού….αντιδράστε ,αντιδράστε….
    Αυτό θέλω κι εγώ….
    Το πως δεν μου το λέει κανείς όμως!!
    Ωρες, ώρες πνίγομαι με την κατάντια μου ,που με κάνανε ζώο ,με δυο πενταροδεκάρες και τα χρέη παντού να με πνίγουν. Τα παιδιά να περιμένουν και εγώ να μην έχω…και να ανέχομαι.
    Σταματήστε να μου λέτε ότι πρέπει να αντιδράσω…Πες τε μου ,τι να κάνω…..δώστε μου δρόμο, κατεύθυνση .Την θέληση την έχω …δρόμο δεν βλέπω.
    Δώστε μου μια λύση ,που να μην απειλεί το μέλλον των παιδιών μου….για μένα δεν με νοιάζει….για τα παιδιά όμως…..!!!*

    Το παραπάνω Μάνο μου ,ήταν ένας μικρός διάλογος που είχα χτες με έναν φίλο….

    Εγώ δεν είχα τί να του απαντήσω….Ισως εσύ κάτι να έβρισκες να του πεις!!!

  5. Μάνο, όπως κατάλαβες, με λίγες αλλαγές, όλο το ποστ είναι λόγια του πρωθυπουργού. Δεν ταιριάζουν όλα γάντι στη ΝΔ;

    ***

    Νόσφυ, απέναντι στη χοντροπετσιά υπάρχει και το αντίθετο. Αναζήτηση για κάτι καλύτερο από όλες τις απόψεις, γιατί όλο και περισσότερος κόσμος βρίσκει τη ζωή του ανυπόφορη. Εγώ π.χ. δεν φανταζόμουν ότι θα φτάναμε στο σημείο να παπαπαίει μια κυβέρνηση εξαιτίας των αγώνων και να τρίζει ολόκληρο το ελληνικό πολιτικό σύστημα πολύ βαθύτερα από ό,τι το ’89. Και κάθε κρίση είναι και βαθύτερη από την προηγούμενη. Και όλα αυτά με μια αριστερά για κλάματα και με τη χειρότερη μερίδα της αναρχίας να παίζει για πρώτη φορά μαζικό ρόλο. Και όμως, κάτι βγαίνει στον αφρό.

    ***

    Ξανθιά μου, βρίσκομαι στην εξαιρετικά δύσκολη θέση να σου πω «δεν ξέρω». Σήμερα, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι ακόμη και για το κίνημα πρέπει να έχεις «τα μέσα». Να έχεις κάποιον που να ανακατεύεται, να «ξέρει», για να σε πάρει μαζί του στην πορεία, στη διαδήλωση κ.λπ. Αλλιώς δεν ξέρεις πού να πας, πού να σταθείς, με ποιους να μιλήσεις, ποιες καμπάνιες να βοηθήσεις, σε ποιες εξορμήσεις να συμμετέχεις κ.λπ. Θα πρέπει με ένα τρόπο να ξαναχτιστούν συλλογικότητες. Σωματεία στη δουλειά, επιτροπές στη γειτονιά. Συλλογικότητες που θα μπορούν να υποδέχονται όλο τον κόσμο, την αγωνία του και να αποφασίζουν δημοκρατικά και αδιαμεσολάβητα για τη δράση.
    Όσο για τις λύσεις, είπα σε προηγούμενο ποστ ότι χρειαζόμαστε μια πραγματικά ανατρεπτική αριστερά. Έναν Διαφωτισμό και ένα πολιτικό πρόγραμμα ριζικής, επαναστατικής αλλαγής των πραγμάτων, που θα δώσει στην κοινωνία όραμα για το μέλλον, ελπίδα, διέξοδο. Για τα παιδιά μας όπως λέει ο φίλος σου. Μαλακίες! Ούτε αυτό το έχουμε. Πρέπει να το φτιάξουμε. Για αρχή, το καλό είναι που θέλουμε. Αφού όλο και περισσότερος κόσμος θέλει, τότε θα το κάνουμε αργά ή γρήγορα.

    Όλη αυτή η φλυαρία για να μην πω τίποτα απτό. Ίσως το μόνο απτό που μπορούμε όλοι να κάνουμε είναι να αντισταθούμε στις χρεωκοπημένες αξίες του βολέματος, του καταναλωτισμού, του ατομικισμού, της ρουφιανιάς. Να αλλάξουμε τον πολιτιμσό μας. Να διαβάζουμε αντί να βλέπουμε TV, να φτιάχνουμε πιο ζεστές παρέες, χωρίς το μικρόβιο του ανταγωνισμού, να ενημερωνόμαστε για τα κοινά, να σεβόμαστε τον άνθρωπο και την αξιοπρέπειά του. Και να μην πιστεύουμε άλλο τα ψέματα των πολιτικών. Να μην περιμένουμε να ζήσουμε από τα ρουσφέτια τους, χωρίς αξιοπρέπεια. Αυτά τα πράγματα σε επίπεδο αξιών και καθημερινής συμπεριφοράς μπορούμε ίσως όλοι να τα κάνουμε. Ίσως αν ξεκινήσουμε από εκεί…

  6. Αναρωτιέμαι όμως….είχαμε ποτέ πολιτισμό?
    Το κάναμε ποτέ αυτό που περιγράφεις?
    Διαβάσαμε ποτέ, αντί να βλέπουμε τηλεόραση?
    Κάναμε ζεστές παρέες ,γύρω από ένα τραπέζι με λίγα και καλά?
    Σεβαστήκαμε ποτέ τον διπλανό μας?

    Δεν ξέρω …η δική μας η γενιά ,δεν νομίζω ότι το έκανε ποτέ. Ισως μόνο ως παιδιά στις γειτονιές με το κρυφτό και το κυνηγητό. Ισως μόνο τότε!
    Οι γονείς μας ,μπορεί να το έκαναν ,ίσως από ανάγκη ,ίσως από φόβο…Εμείς όχι ,δεν το κάναμε…και επειδή δεν το ξέρουμε δεν μπορούμε και να το διδάξουμε το πως….

    Ενα παράξενο πράγμα όμως εεεε, το νοσταλγούμε.
    Πώς γίνεται άραγε αυτό, να νοσταλγείς κάτι που δεν έκανες ποτέ????

    Εχω την τραγική υποψία …πως βάλαμε τα χεράκια μας και βγάλαμε τα μάτακια μας ….

    Καλημέρα Μάνο μου
    Και είθε…όσα όμορφα ακούγονται ως λόγια ,κάποτε να γίνουν πράξη!!!

  7. @ ξανθιά
    [ψιθιριστά στο αυτί: δεν είμαι ο Μάνος, ο Στέλιος είμαι] :)

    Τα φιλιά μου!

  8. Παντως απο την αλλη , παρατηρεις πραγματι μια αντιδραση απο »τα κατω ». Βλεπεις ανθρωπους να αναρωτιουνται τι εγινε ; Πως φτασαμε ως εδώ ; Γιατί χανουμε τα παιδια μας ;

    – Κατι ομως μου λεει οτι αυτή η Ηθική κριση (συγνωμη – μεταμέλεια – να βγουμε απο τον καναπέ κλπ )
    ειναι αλλο ενα Δακρυβρεχτο μελό που ετοιμαζεται στην Ελληνική σαπουνόπερα
    αλλη μια για το Θεαθηναι Κλαψα
    Αλλο ενα Σωου για την τηλεοραση ,

    αλλο ενα ομαδικό καψουροτραγουδο Που θα τραγουδησουμε Ολοι μαζί (μαθητες , φοιτητες , γονεις ,δασκαλοι , ΜΑΤ , Κομματα και Πρωτα Πρωτα ο Καραμανλής »
    Στο ‘Καφενειον Η Ελλάς
    το τραγουδι΄»μες την υπογεια την ταβερνα..»

    ενώ η Χερσονησος μας θα ξεκολλά σιγά σιγά και θα βουλιαζει σαν εκεινους τους Παγετώνες που Τωρα λειωνουν

    και ..Kala Xristoygenna ..Kairos gia melomakarona paidia …

  9. Καλημέρα ξανθιά μου, διαβάζω την αγωνία σου και βλέπω πόσο αληθινή είναι. Πολλά φιλιά

    (Ασε ρε Στέλιο, αφού εμένα θέλει να καλημερίσει η κοπέλα)

  10. (Ψυθιριστά στο αυτί…..και των δυό)
    Εχω μπερδέψει τα μπούτια μου!!!!!!!!!!
    χαχαχαχα

    Καλημέρα Στέλιο ,Καλημέρα Μάνο
    Φιλί στον έναν ,φιλί και στον άλλο!!

  11. Εμένα με τιμάει να με μπερδεύεις με τον Μάνο, ξανθιά. Φιλί επίσης.

    ***

    Νόσφυ, δεν έχω τίποτε να προσθέσω. Νοιώθω ότι ένα γυαλί έχει ραγίσει πια. Αισθάνομαι ότι υπάρχει μια μικρή αλλά βαθιά μετατόπιση. Θα δείξει.

    ΥΓ. Ασφαλώς και θα προσπαθήσουν να το μετατρέψουν σε μελό, για να του αφαιρέσουν κάθε ριζοσπαστισμό. Την αρχή την έκανε ο Λάκης εχθές. ;)

    ***

    Μάνο, εγώ ξεδιάντροπα εκμεταλλεύομαι την παρεξήγηση και παίρνω και την καλημέρα και το φιλί. :P

Σχολιάστε

